Prin Brasov

joi…1 mai… e stabilita plecarea la ora 8 :00

pe la 7:30 m-am trezit..am papat ceva si suntem gata de plecare.( plecarea e din bt ) Primul popas ?…Roman (acolo ne intregim grupul..suntem 4 persoane in acesta excursie..si o masina 😀 cea ce ne primite sa ne orpim pe unde vedem ceva interesant . )In jur de 10 ..10:30 ajungem in Roman…. avem noroc ca vremea tine cu noi si desi s’au anuntat ploi , e destul de cald si soare .Primul popas l-am facut dupa Bacau pe un deal frumos si verde😀 . Fiind 1 mai  mai era lumea iesita la soare cu gratar si bere , Vremea ?.. buna si caldut..se putea  sta chiar  in tricou .

Am zis ca putem sa ne abatem un pic de la drum si daca tot suntem in zona sa tragem o fuga si pe la Tg Ocna pt a  vizita salina . Zis si facut…urmatoarea oprire a fost la salina …unde am prins si cativa stropi de ploaie . Biletul de intrate este de 10 lei, si daca e lume multa trebuie sa astepti la coada ..deoarece intratea se face cu grupul.Cum ai trecut de prima poarta cobori niste scari si ajungi intr-un fel de curtea interioara , unde te astepta autocarele cu care vei parcurge intr-un tunel intunecos distanta de 3,1 km la adancimea de 240m . Drumul prin tunel dureaza cam 10 minute..poate mai putin ..nu va pot spune exact. Autocarele te lasa in fata unei usi mari . Cum deschizi usa intri in prima parte a salinei..si anume…Biserica Sfanta Varvara😀. (a fost fullllll acolo..asa ca nu am putut face poze prea  reusite…asta e tot ce va pot arata :D). BIserica e foarte fain facuta..toate postamentele pe care stau icoanele sunt din blocuri de sare si arata super fain. Cum am intrat in biserica  se auzea o slujba la casetofon ..in surdina , care avea o rezonanta deosebita ….era o admosfera faina…

Am parasit biserica pt a ne indrepta spre  Bazinul saramura😀 si cascada  . In drum sprea bazin gasesti ..muzeul sarii ( nu am intrat in el…) magazine alimentare , o terasa , si magazinul de suveniruri unde gasiti tot felul de obiecte din sare..si nu numai😀. Cascada si baziul ..sunt ok:)…ai banci de’a lungul bazinului..si mese pt jucat sah . iar in apa sunt ratuste cu bobocei ( decor desigur😀 )

Apoi ajungem in sala de joaca pt copii….ai acolo de toate..leagane , sala de jocuri electronice , , biliard , tenis de masa.. basket , fotbal , bebington , poti sa te dai si cu rolele :D…. Am stat in jur de 2 ore..dar e fain sa stai o zi intreaga….nu era foarte frig si aerul era foarte curat  desigur😀

In jurul orei 4..am parasit salina… si ne indreptam spre brasov…ploaia s-a oprit si a iesit soarele….. facem un popas in apropiere de brasov pe un camp imens plin de papadie galbena…

Am ajuns in brasov in jurul orei 19:00…..fiind inca lumina am zis ca tragem o fuga pana in centrul orasului….si fiind zilele orasului  strazile erau plin… Concert=.Simplu..asa ca am trecut rapid de langa scena…si ne-am oprit la biserica neagra…. care la ora aia era inchisa.. asa ca ne-am multumit cu un ocol facut in jurul ei , nu prea aproape de ziduri ca  pica pietre din biserica.😀.( scrie mare pe un panou )…ar trebui restaurata…pacat ca nimeni nu o face .

Cum a inceput ploaia ne intreptam spre gazda….Ajungem acolo in jurul orei 11…papam si la culcare…maine avem o zi plina😀

Vineri 2 mai

Trezirea se da la ora 9 :30…Primul popas ?..Castelul Bran.

Vremea nu tine cu noi….nori pe cer de la plecare…..Am ajuns destul de repede la Bran..cam in 2 ore..poate mai putin….Drumul pana acolo a fost  fullllll!!!!….foarte multe masini…foarte multa lumea….Locuri de parcare nu se prea gasesc.. asa ca ne oprim mult mai departe de castel , unde am facut  si o frumoasa pana…..Noroc ca am avut roata de rezerva..si desi a durat un pica pana cand am schimbat roata ..pe o ploaie torentiala…am reusit :D…asa ca .ne indreptam spre castel. BIletul de intrare 15 si se pot face poze inauntru . Nu este ghid . Am prins destul de plin…mai bine il vizitati in extrasezon..pt a apuca sa vedeti tot si a face poze pe indelete. Castelul foarte fain atat in interior cat si pe dinafara … sunt multe lucruri de vazut…nu va stric surpriza. in fata castelului este o gardina mare cu un lac…in dreapta muzeul satului..si cum iesi catre starda…sunt chioscurile cu suveniruri..si mai nou..castelul  groazei..pe care nu l-am vizitat..dar dupa tipetele care se auzeau cred ca era ceva de groaza pe acolo :)) .Sunt multeeee chioscuri cu suveniruri…dar eu nu am gasit nimic interesant….preturile sunt  destul  de acceptabile .

Cum a inceput  sa ploua…nu am mai pierdut timpul prin gradina castelului si am plecat spre masina…speram ca ploaia sa se opreasca  cat mai repede , trebuie sa ajungem la cetatea Rasnov.

Rasnovul este destul de aproape de Bran. E prina oara cana  vad aceasta cetate .Cum drumul spre cetatea cu masina era orpit din cauza unui concurs de masini..a trebuit sa o luaum pe jos. Lucru foarte placut de altfel…pt ca ploaia s-a oprit  si e fain sa urci muntele😀. Drmul pana sus se face pe niste  ” scari “( mai mult sau mai putin ) dar nu este dificil..se urca destul de  lejer desi e mult de urcat , si cand ajungi sus abia mai poti sa iti tragi sufletul.( asta daca ai o conditie fizica proasta asa cum o am eu :)))

Ajunsi sus…platesti 10 lei pt intrare..si intri :)….prima incapere..Spre schelet >>>😀..asa ca suna bine…mergem….:D.. Intr-o casuta…se afla un schelet de femeie datand din secolul XVII.  E singura camera gen muzeu din cetate…pe pereti ..niste  desene cu totruri din sec respectiv . In curtea interioara…o fantana.. casute cu suveniruri , si vreo 2 tarase .

In rest ruine ale cetatii… un cricifix mare pe un zid..o panorama superba de unde vezi tot orasul. In spatele cetatii… loc pe echitatie si tras cu arcul..(.din cauza ploii  era inchis )….

Cetatea este superba.. si foarte mare…am stat pe acolo cam 3 oare ( punem si urcatul si coboartul la socoteala 😀 )

Cum se adunau mori negri pe cer ..am laut-o usor inspre masina …….urmatoarea destinatie ?… Poiana Brasov .  Desi era cam ora 8 am zis ca tragem o fuga sa vedem ce mai e pe acolo . Am ajuns repede…am plecat repede :d.. era tarziu si doar terasele erau deschise…a plouat si nu prea puteai sta pe iarba….am plecat repede spre Brasov . In drum spre Brasov..ne-am intalnit cu o vulpe…care traversa starda… ea sa oprin si sa uitata la noi..numai bine ca  sa ii putem face o poza…:D

in Brasov am ajuns pe la 21:00- , 22…..am tras o fuga la concert….nu am stat mult si am plecat sa papam ceva la un terasa din apropiere , foarte fain decorata . Pe la 11 am ajuns acasa…ne-am culcat, caci maine e ulimai zi….si trebuie sa profitam de ea .😀

Sambata 3 mai

ora 9:30 trezirea..echiparea si gata de plecare….obiectiv?…..babele…peles,  pelisor…..nori mari si ploaie  inca de la plecare….din pacate pe caraiman nu am putut urca.. telecabina inchisa … vant puternic…sus zapada si multa ceata…. muntele nici nu se vedea….noi..imbarcati subtire am inghetat de frig…asa ca facem cale intoarsa si mergem la peles…..

Am ajuns destul de devreme si fara incedente pe drum..vremea tine iar cu noi si apara chiar si soarele printre nori.  Pelesul…..ce pot sa zic….e a 2 oara cand il vad si ma impresinoza la  fel ca prima data :)…lux lux lux…ce poti sa spui mai mult :-??…arata criminal atat in interior cu toate acele sali fantastice..si toate decoratiile migaloase , adevarate bijuterii…merita   vizitat. Se intra cu grupul…are ghid

Nu o sa spun prea mult..nici poze nu pun decat astea 2😛 pt a nu strica farmecul. :D…ca sigur nu vreti asta . Palatul a  fost resedinta de vara a regeului Carol 1 fiind considerat cel mai modern din europe pt perioada aceia . Are incalzire cu centrala , curent elecrtic inca din 188 si ceva.. are 160 de camere…fiecare decorata diferit( are si  sala de cinema ) . Curtea este decorata cu  statui in stilui renasterii italiene .

Taxa de intrate 15 lei..si taxa pt poze 30 lei.pt filmat 50 lei…magazin de suveniruri este…dar e un pic cam scumpicel

Pelisorul ..taxa de vizita 10 pt poze 30 ..filmat 50…

la Peleisr nu am mai facut poze..asa ca nu va pot exemplifica prin fotografii . E destul de diferit de peles..mult mai modest,  iar daca peleseul e lucarta mai mult cu ateliere din stainatate, Pelisorul e mai mult realizat in tara.  E mai romantic , mai mic si mai luminos ca Pelesu , dar totusi destul de impreisonant .

Vizita sa termiant in jur de ore 4…am laut mere glazurate si am coborat spre masina….cum ne era si foame am tras o masa copioasa dupa care ne indreptam spre telecabina. In loc sa ajungem la telecabina ..am ajuns la telegondola….e buna si asta pana la urma….parca in jur de 15 -18 lei a fost drumul dus intors.

Telegondola urca cam pana la 1000 si ceva de m..si e deschisa pana   la ora  19   .Panorma :.copaci ..copaci..copaci…:D…printre copaci mai vezi din cand in cand si orasul si Pelesul…

Ajunsi sus…ne-am cocotat un pic pe munte…mai sus zapada :D…am mers pana aproape de prima bucatica de zapada..o facut un bulgare si am plecat inapoi spre telegondola..ca era de acum ora de inchidere si nu vroiam sa ramanem pe munte cu ursii😀.

In Brasov….concert Proconsul…dar l-am prins la sfarsit…dupa care au venit 3 dudui….nu stiu cum le cheama..Paradis parca ?… auzit de ele? :D…eu nu….asa ca am plecat… ca a inceput o torentiala…..Ne-am adapostit la Ambasador..un restaurat fain din Brasov..am luat un ceai cald..foarte bun si am plecat acasa

Duminica am plecat spre Iasi.. am plecat la ora 10 si am ajuns in jur de 17:00…..pe  drum a plouat …nu ne-am mai putut opri pt picnic….am tras doar la o cofetarie si am papt eclere si fondante .😀..

Gata cu vacanta… inapoi la lucru.

One thought on “Prin Brasov

  1. Salut, is o brasovenca, se pare ca am fost in acelasi timp in acelasi loc, si anume , in centru istoric, in Piata Sfatului la concertul lui Smiley. Au fost Zilele Brasovului, pacat ca nu ai ramas la Sarbatoarea Junilor, se sarbatoreste in fiecare Duminica dupa Paste. In ceea ce priveste Biserica Neagra a fost restaurata cu succes inca…probabil au pus atentionarea, privind pietrele care pot cadea, pentru a se dezvinovatii in cazul nefericit in care ar cadea tigle/pietre/statui…clintite de vant.

Leave a Reply

