3 in 1

1 . cum ma plimbam o data prin jurul blocului meu  am vazut un nou magazin deschis..si multa lume foindu-se prin jurul vitrinii……la inceput nu am stiut despre ce e vb si m-am apropiat si eu . Era un pet shop , iar in vitrinele mari stateau in custi de sticla catelusi , pisicute, porcusori de guinea si hamsteri care mai de care mai frumosi . Am stat cateva minute sa ma uit si eu la ei..si cum era spre seara si avem treaba am plecat .

A doua zi am trecut intamplator pe acolo..de data asta insa soarele batea exact in vitrina de sticla  si bietele animalute abia mai putea suporta caldura  .Toate sufereau ingrozitor dar ce ma speriat cel mai tare au fost porcusorii care nu au voie sa stea in soare   asa ca am intrat in magazi si i-am spus vanzatoarei  sa nu  ii lase asa … mi-a raspuns ca nu patesc nimic..ca nu le este cald….( sigur ca da . am si eu porcusori si stiu ca nu trebuie tinuti in soare ca mor :( .).. desi am protestat nu prea am fost luat in seama si am plecat.

Cam peste o saptamana s-a repetat povestea.😀.acum insa era un vanzator care mi-a spus ca stie ca  le este cald..si le-a pus un fel de paravan in fata ca sa nu mai bata soarele in ei .  Spre bucuria mea cand am trecut pe acolo saptamana trecuta magaziului nu mai era …ca s-o fi mutat sau s-a inchis nu stiu , dar cert este ca animalutele nu mai trebuie sa sufere din cauza soarelui care batea fix in geamurile de sticla( si stiti si voi cum este sa stai in spatele unui geam  incins de soare ..nu e prea placut , nu? )

2 . O alta chestie care ma deranjeaza.. (si acum o dau in balarii.)..este faptul ca se vand pesti vii :D….Am auzit de m
ult povesti cu fete care spuneau ca le   este mila  sa curete pestele viu..asa ca il dau cu capul de masa…pana moare sau altele care isi cheama prietenii sa il curete pestele cand el inca  tarieste. , si mi se parea de-a dreptul sadic ( asta e..am si eu problemele mele :-?? ) . Cred ca saracul peste sufera destul ca nu are apa…nu mai trebuie sa fie si” traumatizat” in ultimile clipe de viata😀 . Cand  vezi in magazile acvarii imense cu pesti vii gata sa fie papati :D…nu stiu cum cineva poate sa ii cumpere vii sa sa chinuie asa dupa…( sunt asa  draguti ) . Bine..daca ii cumepri vii stii ca sunt proaspeti….dar totusi…….

3 . Cum v-am povestit ca zilele astea am merg la scanciobe noaptea am remarcat langa o ghena de gunoi..2 batrani  fara casa care traiesc acolo…desi am mai vazut-o pe batranica aia cautand in gunoi a fost prina oara cand am vazut ca si casa lor e tot acolo:). ….dormeau pe niste cartoane inveliti cu o patura putin in stapele  ghenelor de gunoi pe niste trepta. . Stau ei 2 ..o catea  cu pui si o pisica ..si il gasesc dormind de fiecare daca cand ma duc in parculet noaptea . Cum de au ajuns asa nu stiu….iarna nu i-am vazut pe acolo…E naspa ca sunt detul de batrani si afara e inca frig pt a dormi pe pamatul ud….Putin mai sus de blocul meu..mai e un ” cuplu” care tot asa au ” casa” pe o placa de beton…au acolo 2  fotolii si niste paturi , si plapume cu care se invelesc . Ma intreb nu sunt adaposturi pt oamenii fara casa..?..eu din cate am auzit sunt….si atunci de ce oamenii stau pe stada ?..nu sunt locuri pt toti ..?..sau
sunt conditii speciale pt o intra ca in orice centru..?:P..sau o fi conditii naspa ….

Oricum e destul de naspa sa vezi  oameni dormind in starada… iar pe oamenii cu adevarati saraci nu ai sa ii  vezi cersind chiar daca chiar au nevoie de abni sau de mancare  . Cand  veneam o  data de la o firma , in  tranvai intra un baiat..avea pantofi de piele, o pereche de blugi cu un model ..un tricou negru si o geaca  din piele intoarsa..era destul de curat  , si incepe sa cerseasca…Baiatul avea cam 23..25 de ani era  bine facut , sanatos si fara nici un handicap:P….si chiar l-am remarcat din statie pt ca era bine imbarcat am crezut ca e  student si ar merge la facultate…asa ca va spun drept am ramas surprinsa cand a inceput sa ceara bani . Probabil ca e mult mai usor sa cersesti decat sa muncesti…dar pacat ca oamenii care   cu adevarat au nevoie nu cer bani iar altii  care sunt pur si simplu mai lenesi  starnesc mila oamenilor si isi ridica vile pe la capatul oraselor .

O povestioara din asta mi-a zis-o un amic plecat in Franta . zice el : in fata unui supermarket de unde isi facea tipul  cumparaturile statea un cersator. Baiatul il dadea cand iesea ceva matuntis aproapte in fiecare saptamana. Intr-o zi il aude pe cersator ca vb cu altul in romana..si se baga si el in vb cu ei ..spunandu-i ca si el e roman…din clipa aia cersatorul nu a mai primit bani de la el..i-a explicat  ca castiga mai mult decat are tipul  bursa ( tipul fiind student acolo)..si ca are casa pe la capatul parisului . deci pana la urma si din cersit se scot bani frumosi ..asa ca ……e si asta o alternativa .. si destul de profitabila se pare🙂

Recunosc  ca si eu dau bani la cersatori..cred ca sunt oameni care au cu adevarat  nevoie…vezi pe langa mitropolie niste batranele vai de capul lor  care au niste bburuiene ( zis floricele ) si le vand….e clar ca au nevoie de bani si le dau..si la copii mai dau..ori le mai cumpar prajituri sau suc…..dar cand vezi barbati in floare varstei cersind.. ..puncte puncte😛

One thought on “3 in 1

  1. Cand am citit prima data titlul m-am gandit in mod ineviatabil la pliculetele de cafea., dar citind am vazut ca sunt chestiuni mai serioase. Sa le iau si eu pe rand si sa-mi spun parerea:D
    Legat de per-shop-uri cred ca ar tb sa fie conduse sau sa aiba angajati oameni cu o minima pregatire de medicina veterinara. Cei care vin la aceste magazine nu vin sa cumpere o marfa oarecare, ci sa ia ceva mult mai important, de aceea cred ca persanalul care lucreaza in aceste magazine trebuie sa stie sa indrume clientul spre tipul de animalut care i se potriveste, de care are timp sa se ocupe si caruia sa-i poata oferii conditiile cele mai bune. Eu am avut o experienta neplacuta cu niste pesti, persoana de la care i-am cumparat nu mi-a spus ca aveau nevoie de niste conditii mai deosebite si nu mi-au trait in acvariu decat cateva ore:(
    Despre pestii nu prea stiu ce sa spun. Orice consumam carne in mod sigur provine de la un animal ucis, asta e crudul adevar. Ce a hotarat UE in legatura cu sacrificarea animalelor nu stiu daca o sa se poata aplica prea curand in tara noastra, mai ales ca taierea porcului in unele zone e un ritual, o traditie. Referitor la fatul ca pestii vii sunt proaspeti imi aduce aminte de un banc: “la o pescarie vine o femeie mai in varsta si intreaba daca pestii sunt proaspeti. Vanzatorul ii spune ca desigur ca sunt proaspeti ca sunt vii. La care femeia raspunde “dar si eu sunt vie”🙂
    Iar referitorul la punctul cel mai amar din aceasta compozitie de 3 in 1:D sunt multe aspecte. Uni oameni au ajuns in strada din cauza lor, a viciilor de tot felul, uni au avut ghinion si au pierdut tot ce au strans o viata, altii au fost aruncati in strada de propriile lor familii. Mi se pare ca asta ar fi o situatie ca ar trebui sa fie rezolvata de mult prea cinstitii si dreptii nostri conducatori😦, cand asta? nu stiu..

Leave a Reply

