Turcia

Si uite ca m-am intors si eu din vacanta, desi 10 zile au fost cam putine pt mine…as fi stat mult mai mult:D…Dar hai sa incep cu inceputul.

Prima zi- Giurgiu

Am plecat la ora 9 din bt si am ajuns in jur de 1 in Piatra Neamt de unde am luat niste prieteni si am plecat toti impreuna spre Giurgiu..unde urma sa fim cazati. Drumul pana acolo a fost destul de lejer fara  incedente majore:D…Prin Girgiu am ajuns in jur de ora 23.00…si am avut acolo am avut primul soc. Am sta la un hotel de 2 stele…care trebuia sa coste 1 mil. pe noapte camera , dar care intre timp se scumpise si o camera a ajuns la un mil. 800…..Dupa ce am platit camera am coborat la masa…unde nu am avut multe de ales…meniu nu exista si tot ce puteai sa iei era supa de pui si de legume si friptura de porc cu cartofi. Am luat o friptura dar am regretat dupa…carnea era asa de tare ca abia o  taiai cu cutitul….Cum eram obositi si a doua zi trezirea era la 6 dimineata ne-am culcat in jur de ora 12 cred….

Ziua 2-Bulgaria si  Uzunkopru

La ora 6 a fost trezirea..avem de trecut 2 vami asa ca trebuia sa ne garbim ca sa ajungem destul de dimineata pentru a nu prinde coada mare. Cum ne-am trezit la hotel am dat peste niste gandaci care se plimbau maiestos pe chiveta din baie….i-am parasit si am plecat spre vama. Afara era foarte placut caldut si senin…de fapt cam asa a fost tot timpul cat am fost plecata cu exceptia zilelor de intoarcere….o sa va povestesc si despre asta.

La vama am trecut foarte repede, atat  in cea Romana cat si in cea Bulgara ….nu erau coada de masini, vamesii foarte de treaba s-au uitat la pasapoarte si ne-au lasat sa plecam..fara alte incidente..Maxim 10 minute a durat toata treaba. SI uite asa am trecut in Bulgaria. Trebuie sa recumosc ca eram destul de panicata in legatura cu Bulgaria. Citisem pe net ca in Bulgaria e de naspa….ca se fura si ca se ataca masinile care merg singure, ca polita te opreste la fiecare pas si daca nu le dai bani nu te lasa sa treci…..asa ca fiind 2 masini am incercat sa ne tinem una langa alta ca sa nu avem probleme. Dar treaba nu a tinut mult timp….si cum am facut am reusit sa ramane pana la urma singuri pe drumulrile din Bulgaria.

Cum treci vama si intri in Bulgaria , nu poti sa nu remarci blocurile , gri cenusii , vechi care arata ca dupa razboi.Cartierele lor arata destu de naspa, nu sunt constructii noi si moderne..totul pare vechi ca in perioada comunista, dar totusi oraselele sunt curate, autostarzile arata impecabil. Nici o autostrada nu trece prin sate si doar prin munti si campii , de aceia nu ai treceri de pietoni , animale care sa  sara in fata masinii, deci in concluzie nu sunt restrictii de viteza si mergi lejer cu 150 km la ora.

O parere in mare despre Bulgaria…..cat am mers eu prin ea nu am fost oprita de politai , nimeni nu mi-a cerut bani si desi ne-am ratacit de nenumarate ori nimeni nu ne-a atacat si nu a incercat sa ne jefuiasca. Oamenii super de treaba , incercau sa te ajute…desi nu vb engleza iti explicau in bulgara si prin semne pe unde sa o iei  si nu plecau pana nu erau siguri ca ai inteles care este drumul cel bun. So prin urmare Bulgaria este ok….parerea mea.

Am trecut Bulgarai relativ repede desi ne-am incurcat un piculet pe drum si am ajuns la vama in Turcia.Si de vama din turcia am scapat repejor si ne-am indreptat asa spre Uzunkopru unde urma sa dormim o noapte.

Cum treci vama si intri in turcia nu poti sa nu remarci , curatenia, autostrazile impecabile ,cladirile cochete , moschile care arata ca niste bijuterii si un peisaj un pic arid. In  Uzunkopru am ajuns in jur de ora 14. Uzunkopru este un orasel micut, fara turisti, localnici nu prea vb engleza ,  si nu prinesc euro ci doar lire. Ne-am cazut in hotel si am inceput turul oraselului. Ce te frustreaza prima oara este faptul ca la terase , in parcuri si pe starzi nu vezi urma de femeie. Terase si parcuri pline de grupuri de barbati care vb intre ei ..femeile de obicei stau doar in poarta caselor si vb. Iar la terase nu sunt wc si pt femei ,…deci in conluzie femeile nu prea iesa in lume la ei :D…..

Turci sunt foarteeee amabili politicosi si cu bun simt. Diferenta dintre Romania si tari precum Bulgaria si Turcia este ernorma. La terase te trateaza regeste, toata lumea este excesiv de amabila. Niste prieteni de a mei sau dus in  Uzunkopru  la o terasa sa bea o cafea….dar noi avem la noi doar euro si au vrut sa platesca in euro .. copilul care servea ca in turcia multi chelneri au cam 10 11 ani , a spus ca nu acepat decat bancnote…asa ca prietenii mei au intins 10 de lei de  a nostrii echivalentul lirelor care trebuiau pt  cafele. Copilul a luat banii si a plecat cu el la seful tarasei..apoi au venit amandoi. Seful terseie le-a  dat banii inapoi , nu a aceptat nici euro si a zis ca cafeau era din partea casei. Sa intampalt asa ceva undeva in Romania  vreodata?….daca da va rog sa ma anuntati si pe mine….

Spre seara ne-au dus sa papam la o un restaurant. Patronul a fost cel care ne-a intampinat si ne-a poftit sa ne alegam mancarica . Mancarea foarte faina..am luat supica care e total diferita de a noastea , e groasa ca o crema si se serveste cu lamaie.De fapt in turcia nu prea gasesti otet..totul se serveste cu  zeama de lamaie. Am comandat si o apa minerala la care ne-a oferit gartis si o sticla de apa plata , iar la plecare ne-a turnat in maini apa parfumata pentru a ne spala.

Ce  mai e fain in turcia,  sunt meuzinii care canta chemarea la rugacinune . Cantarea  se aude in tot orasul la amiaza,  dimineata la 5 si pe parcursul zile.. . da o admosfera foarte exotica

Ziua 3 -Kusadasi

Am plecat de la Uzunkopru pe la 6 si am trecut cu bacul prin Dardanele .. am ajuns in Izmir un orasel foarte frumos si mare unde ne-am ratacit bine de tot. Cum nu mai puteam iesi de pe unde ne-am bagat am oprit langa un turc si l-am intrebat drumul spre kusadasi . el nu vb engleza ci doar germana ..noi germana intelegem din parti asa ca a vazut ca nu prea are cum sa ne ajute a plecat sa il cheme pe baiatul lui….care vb o engeza impecabila cu un accent britanic.Baiatul foarte amabil sa oferit sa ne ghideze sa iesim din oras si fara sa stea pe ganduri a  luat masina lui  si noi l-am urmat pana la iesirea din oras spre kusadasi.Ca sa va faceti o idee Izmirul e mai mare ca Bucurestiul si omul ala s-a plimbat pt noi pe cheltuiala lui fara sa stea prea mult pe ganduri  Foarte de treaba omul ..din nou in Romania nu se intampal niciodata asa….sunt cateva faza la care turci te lasa masca…bv lor🙂

Inainte sa ajungem in Izmir ne-am oprit o tura scurta pana la Troia. Am vazut o copie a calului troian si ruinele Troiei . Foarte faine..o sa pun o poza ….din pacate nu pot sa le pun pe toate…cu toate ca se merita. Am intalnit si grupuri de romani, de fapt toata turcia era plina de romani asa ca te puteai  simteai ca acasa

In jur de ora 6 am ajuns la hotel.De cazat ne-am cazat imediat la hotel Ephesia de 4 stele pe care ii  recomanda daca vrei sa mergeti si nu stiti un hotel bun. Am completat o foita, ne-a pus la mana o bratarita cu care puteam sa merge la tot ce era pt all inclusive si am plecat in camera .LA 10 minute dupa ce am, ajuns in camera am primit sub usa un plic in care erau niste pliante cu ce putem face si ce se poate vizita . Ce cuprindea aceste all inclusive..pai toate mesele , ceai si prajituri, snacks , piscina si plaja , baia turcesca , sauna, entertainment ,tenes, fitness, table, prosoape de plaja si umbrele de soare,capucino,  expresso , baschet. apa , suc bere , vin care puteai sa le iei de pe plaja . Mancare era la discretie..o cantitate enorma si putea sa iti alegi cat vrei, Nu lpiseau prajiturile si fructele cat si bauturile racoritoare , vinuri , bere , tarii tot ce vroiai.

Cum de acum se inserase am fost si noi la papa..iar apoi pe la 11 noaptea daca tot ajunsesem la mare am iesit la o balaceala in apa. Afara vremea a fost superba cald, si apa marii era calda. Pe la 12-1 fiind obositi am fugit la nani.

Ziua 4

Ne-am trezit de dimineata , am papat si tusti in apa . Am stat la balaceala si la bronzat pana pe la 12..apoi cum caldura devenea insuportabila am fugit la sauna. Erau 2 tipuri de sauna, una cu aburi cu marmura cred ca era turceasca  si una uscata cu lemn putin aroman.Prima oara am intrat in cea cu aburi si a fost destul de placut.

De la 4 am iesit iar pe plaja si am sta pana la apusul soarelui. Apa era foarte sarat aasa ca te tinea la suprafata , zic asta pt ca eu nu stiam sa innot dar in turcia pot sa spun ca am invata…desi nu am avut timp ca sa imi perfectionz stilul de innot pot sa pun ca pot sa ma tin la suprafata si sa inaintez un pic prin apa… si in felul asta am scapat in sfarsit de coloc:D

Dupa balaceala am zis sa iesit prin oras in cautarea bazarului, nu cel mare din Kusadasi ce unul care se afla pe langa hotelulnostru . Mergand asa mult si bine nu am reusity sa dam de bazar dar in schimb am dat peste un local unde se fuma marchilea…asa ca am incercat si noi una. Aveai de alesc intre mai multe arome..noi am luat de menta. Nargieaua pe care ne-au preparat-o era foarte slaba si avea o usoare armona de menta. Desi nu fumez si nu am fumat niciodata , nu m-am ametit de la narghilea , nu am  tusit si nu mi s-a facut rau..nici nu stiu daca continea tutun pt ca nu seaman de loc cu o tigara ..nici pe de parte..a fost faina:D

Dupa atata baie in mare, sauna, narchilea a venit si timpul mesei. Pe la 7 -8 am papat iar apoi am plecat in kusadasi la bazar . Bazarul nu se compara cu bazarele de la noi. Era in aer liber , o strada lunga cu multe magazine care mai de care mai cochete , cu tersae de o parte si de alta si cu produse de tot felul. Desi nu am  cumparat nimic ne-a luat cateva ore bune sa vizitam tot bazarul. La intorcere spre casa am trecut si printr-un port care arata super fain noaptea luminat.

Am avut cu noi si un ghid de calatorie , Niuculescul carea ne-a ajutat mult . Caretea e scrisa foarte fain , cu multe detalii si intelegi bine specificul tarii , si s iti spune si locurile care merita vcizitate. Desi nu totul e cum scrie in carte  te  ajuta destul de mult. De ex spune sa  ca la turci totul se negociaza, nu e chiar asa unii lasa la pret altii nu., dar te mai adaptezi la fata locului:)

Ziua 5

Pana pe la 12 de obicei era progarmul de balaceala si bronzateala:D . De la 12 cand nu se mai putea sta la soare mergeam la papa  si apoi am plecat in excursie. Ce era azi in progarm? . Milet, Didim si Priene.

Fiind 6 in masina am hotarat ca ar fi bine sa mergem pe rand cate una si in portbagaj pt ca era prea  mare inghesueala daca stateam toti in masina . Sa stiti ca in portbagaj se calatoreste excelent…e chair comod si placut…credeti-ma pe cuvnat ca am incercat:))

Prima orprier a fost la Priene , la vrea 50 de garde ..am murit de cald….dar a fost fain. Aa vazut amfiteatru ruiine , coloane .. e greu de explicat in cuvinte dar o sa vedeti pe mare din poze. Apoi am mers la Milet unde am vazut amfiteatru si baiele iar la Didin din pacate era inchis ca am ajuns pe la 7 seara ..dar am facut cateva poza la ruine. Seara am fost din nou  in bazar.

Un lucru care este de remarcat la turci este si faptul ca sunt foarte prietenosi , Daca cumperi ceva de la ei iti dau in semn de multumire o agrafa cu un ochi divin pe ea . Acesti simbol este foarte popular in turcia .

Ochiul dinvin se intalneste in resaturante , hoteluri baruri  pe  toate suvenirurile,  pe hartia de ambalat cadouri, chiar si in pavajul starzilor. Si turcii mai au obiceiul sa te invite la ceai gratis , chiar daca cumperi ceva de la ea , chiar daca nu .Au un ceai de mere super fain . In bazarul de langa hotel am fost serviti cu coca cola in semn de multumire ca am cumparat niste tricouri. In general de fiecare data cand cumperi ceva o sa primesti drept multumire inca un lucru cadou. Dau restul corect si nu te fura niciodata , daca platesti in euro iti lasa mai putin decat ar fi fost de fapt daca ai converti din lire in euro, prefera sa piarda ei decat sa insele pe cineva… si sub nici o forma nu vezi in Turcai un om care sa iti i’a mai multi bani decat face  uin obiect, iar daca vrei sa le lasi mai mult sau sa le dai bacsis nu prea  accepta .In general sunt oameni mandri si corecti .

Ziua 6

sa va mai spun ca dimineata am fost la plaja si la mare ?  si ca ma descurcam cu innotatul din ce in ce mai bine?..nu va mai zic ca stiti deja:)))

Pe la ora 12  am plecat spre Efes. Daca la Didim Milte si Priene am avut noroc  sa fim cam sin gurii din zona la Efes era full . Plin de grupuri de turisti din toata lumea , autocare intregi si foarta multa lume . Efesul este extraordinar ..vezi amfiteatru , bibiloteca, casele si baile. Este si Casa inclinata in care sau reconstitui o vila ramana pe 3 etaje.

In fata intrarii in Efes era un nene cu o camila…1 euro ca sa faci poza cu ea….noi toti speram sa ne lasa sa ne urcam pe ea..dar din pacate am avut voie doar sa o mangaiem….ei..a fost bun si atat:D

Dupa Efes am fost la casa Maicii Domnului . Acolo este si zidulu dorintelor. Un zid lung pe care fiecare scrie pe o fioaie,  o bucata de material sau pe orice vrea el o dorint sau mai multe si o leaga de zid Erau foarte multe  dorinte..scrise in multe limbi, si romana si spaniola …franceza astea cate am reusit eu sa vad..pt ca stiu ca nu e frumos sa citesti dorintele altora asa ca nu am citit.:)

Istoricul sanctuarului este scris la intrare atat in romana cat si in alte limbi ca fiecare sa poata intelegee despre ce e vb . Pe locul unde era ruinele  casa este ridica o capela, in restul totul este inconjurat de flori si vedereata.. locul arata foarte fain.

Dupa ce am vizitat si casa ne-am intors la hotel

si am fugit iar pe palja pana la apusul soarelui. De la ora 17 valurile incepeau sa fie mai mari si mai puternice , asa ca eu care abai stiam sa ma tin la suprafata nu imi mai permiteam sa incerc sa innot asa ca saream peste valui:)…Uneori erau  valuri pana la gat si era super fain sa sari peste ele.

Daca vroiam puteai sa faci scufundari, desi am inteles ca era destul de scump si dura 15 minute. Puteai sa te arunci cu parasauta deasupra marii .Parasuta era legata de o barca care te tragea dupa ea si aterizai in siguratnta tot pe barca. Tot in Kusadasi era si Adaland un un fel de parc de distractie pe apa ,  cu topagane mari s tot feluld de distractii alte smecherii .Eu nu amfost acolo . Mai era parcul cu delflin si puteai face Cai safari , jeep safari si tot felul de lucruri faine pe care daca aveai bani le puteai face. Preturile nu erau foarte scumpe….acceptabile. Eu nu am prea facut din astea ca timpul nu mi-a permis

Spre seara dupa masa am iesit la piscina  la o bere si la o vorbarie. Pana la ora 12 era un spectacolo cu concursuri si muzica , desi eu nu agream acest spectacol  multi il agreau asa ca pana la ora 12 era multa harmalaie  , nu avea sens sa te retragi in camera…deci trebuie sa iti gasesti treaba pe afara. Ba pe malul marii, ba in bazar..ba la piscina.

Ziua 7

Ne facusem rezervare de ziua trecuta la calarie…iar la ora 10 avem intalnire cu tipul cu caii pe plaja. La 10 ne-am intalnit si am plecat spre locul unde erau calutii. Patronul calutilor avea si un hotel . adica niste casute destul de ieftine…a zis ca ne da o carte de vizita dar din pacate nu a mai ajuns in ziua respectiva pe plaja pt a ne da…

EI si asa ..eram 6 si am primit 6 cai frumosi si am plecat la plimbare. Caii foarte blanzi si ascultatori  iar instructorul statea si el cu noi pentru a nu avea probleme. Daca nu ai mai calarit niciodata atunci iti ducea el calul .

Si uite asa am pornit toti prin oras, am  iesit pe starda, si am mers pana la o campie…plimbarea cu calutii durand cam o ora. SI tipul cu caii a fost extrem de amabil si placut. Nu am cumoscut in Turcia oameni antipatici…tin sa precizez asta:D

Dupa ce am termiant cu calutii ne-am intors la hotel si cum era ora 12 si foarte cald am sarit in dus si dupa am mers la sauna. Acum venise timpul saunei alea cu lem si arome..in care din pacate mai mult de 10 minute nu am putut sta. Era naspa de suportat , aerul frigea asa ca am iesir repejor….si cum nu prea aveam ce face pana la 4 am mers si sa sala de sport si ne-am distrat cu bicicletele , greutati si alergat.

De la 4 iar am iesit la palja si balaceala iar pe seara dupa masa am plect in bazarul de langa hotel, de unde am cumparat hainute, si subeniruri destul de ieftine . Bazarul de langa hotel era mai micut ca cel din Kusadasi, era acoperit si semana cat de cat cu astea de la noi, in sensul de cum arata locatia nu produsele sau oamenii.

Dupa bazar  cu sacosele pline ne-am intors acasa si am bagat nani.

Ziua 8

Azi in progarm a fost muzeu Efes si mormantul sf Ioan Evangelistul .

Muzeu si mormatul sunt destul de aproapte. Prima oara am intrat in museu. La inceput gaseai o camera in care erau bucati de oase ale gladietorilor si arata felul in care acestea au fost ucisi, apoi gaseai o camera cu instrumente chirugicale , bijuterii vase, apoi intrai cu cele cu freca si statui   de toate diminsiunile, del a statui care le vedeai doar sub lupa la unule uriase, mai gaseai pietre de mormant si tot felul de inscriptii .

Museul este foarte frumos iar daca ajungeti prin zona merita vizitat.

Dupa ce am plecat de la muzeu ne-am indretpa spre mormant. Si aici am gasit ruinile unei bazilici  foarte fain si  in mijlocul ei era mormantul. Am avut noroc ca iar am prins o perioada fara turisti asa ca puteai face tot ce vroiai :D….Zona foarte frumoasa ..mai sus se vedea o cetate dar din pacate ear inchisa pt reconstructie.

In zona palimieri si casctusi …cu fructe..am incercat sa mancam niste fructe de cactis dar ne-am umplit toti de spini si ne-am lasat pagubasi.

Dupa ce am vizitat ne-am indreptat spre masina unde un tip ne-a invitat la el la un ceai…nu am putut refuza asa ca am baut un delicios ceai de mere am cumparat cateva carti si un tricou si ne-am intors spre hotel.

Spre seara fiind penuntima zi am plecat in bazar in kusadasi pt ultimile cumparaturi. Cautam un covor si duap multe incercari chiar am luat unul:)

Am gasit un covor frumos si acceptabil lucart manual la pret la un tip cu care am stat la vb cam o ora , la care ma baut un ceai si care ne-a lasat si o carte de vizita. Un om foarte placut si foarte destept .. trecut prin viata , avea ce povesti si ne-a capitivat atentia pt o ora buna.Din pacate se apropia de ora 12 cand si bazarul se inchidea asa ca a trebuit sa incheie conversatia si sa ne indreptam spre hotel. Pacat ca cunosti cateodata oameni interesanti si nu o sa mai ai ocazai sa ii mai vezi vreodata…..Oricum daca vreti sa luat covoare din Turcia incercati la Gigdem Carpet gallery in bazarul din kusadasi…si chiar daca nu va plac covoarele de acolo  meriat sa cunosteti un om extraordinar.

Plini de cadouri si goliti de bani ne-am indreptat spre hotel. Cica romanii sunt cei care chetuiesc cei mai multi bani prin turcia, de aceia o sa gasiti multi vazatori care vb romaneste sau chiar foite pe care scrie asa” Primim bani romanesti( lei) vorbim romaneste” atat la hotel cat si la bazar puteai gasi aceste foite.

Ziua 9

Si ziua a  9-a si ultima zi, urma un drum lung spre casa asa ca nu am mai iesit cu masina prin oras….am sta la plaja si m-am ars toata de data asta..spre seara am ajuns a fac si febra ..un 37 cu 5 ..nu mult dar de ajuns ca sa imi strcie buna dispozitie, plus ca pielea ma ustura toata.

Dimineata am sta la plaja pana la ora 13.apoi am papat pizza si am fost iar la sauna asa ca la plecare. Am mers iar la sauna cu aburi pt ca era mai usor de suportat si dupa am mers la baia turceasca…care arata superb.

Dupa atata sauna si bai am iesit iar pe plaja..vremea se mai racaorise si apa era un pic cam rece..asa ca am intrat dar nu puteai sa stau foarte mult…..am facut poza la apus , ne-am balacit cat se putea apoi am plecat in hotel

Fiind ziua unei prietene din grup pe 17  sep am zis ca sa o srbatorim in turcia asa ca am vb cu chelnerii de la hotel sa ne aduca niste prajituri cu lumanari. Foarte amabili ne-au facut un tort . Au venit la masa 7 chelneri, care cantau   toti happy birthday si cu tortul cu lumanari..Au fost foarte draguti iar tortul a fost cel mai bun pe care l-am papt in viata mea. Avea o crema usoara ca un fel de sarlota dar nu era sarlota, fara unt sau margarinas au ceva scarbos cum sunt torturile de la noi si un blat foarte fain ca un pandisipan dar nu uscat si nu prea insiropat .. perfect….foarte fain tortul yamy yamy…delicios.

Dupa tort si petrecere a urmat nani….a doua zi la 6 plecam din kusadasi:(

Ziua 10

am pleacat dimineata si am ajuns pe la 6 in Uzunkopru unde am dormit o napte. Ne-am mai plibat prin oras ..ne-am luat bacavale si panite foarte faine, covrigei si tot felul de parjituripe care le-am avut duap aia cu noi tot drumul. Am luat rahat si halva care nu e sub nici o forma cum e la noi…in primul rand nu au produse chiar asa de dulci cum gasesti la noi…au un gust mai finut

La 12 a fost la  nani a doua zi la 5 era plecarea ..treceam bulgaria si trebuia sa ajunem pana in piatra neamt unde avem popas pt o noapte:)

Ziua 11

De diminteata parea un pic racoare..noi eram in pantaloni scurti si tricouriu, maieuri sau rochite toti veniti de la 40-50 de garde. cum am trecut in bulgasia vremea

a devenit deodata bizara. A venit toamna ?…asa se pare :ploi ,ceata  frig….18 g grade…..barrr..noi nu avem haine groase iar la bagaje nu se putea ajunge..asa ca tot drumul am inghetat……in masian ca in masina  mai suportam dar dupa  ce am ajuns in mandra noastra tara a trebuit sa coborasm sa papm si noi ceva, cum v-am spus eram in pantaloni scurti si imbracate foarte de vara asa ca am cam inghetat.

In buzau am oprit la o restaurant sa papam ceva dar  chelnerii aia s’au purtat super naspa , nu au vrut  sa ne aduca mancarea la masa , au lasat comanda  la bar desi ne-au spus sa luam loc la masa ca ne servesc cand papica e gata….dar na ..am revenit in Romanai asa ca nu e de mirare nimic.

Pe la 11 seara am ajuns in Piatra..iar a doau zi dimineata am iesit la o mica plimbarica , am fost la Gospodine si am papat clatite cu inghetata si un ceai, am fost la strand si la baraj dar a venit si ploaia cu noi asa ca i am plecat spre bt….si la ora 19 am ajuns…si cam asta e tot…asa pe mare .sunt sigur ca am uita sa povestesc mult dar nu imi amintesc acum tot ce a fost…ce pot sa spun in concluzie e ca am avut o vacanta superba si ca vreau inapoiiiii:((((

7 thoughts on “Turcia

1. Din cate ai povestit aici a fost o vacanta frumoasa, pacat ca s-a terminat, dar cum se spune “toate lucrurile bune au un sfarsit”.😦 Cred ca o sa vrea sa merg si eu sa vad aceste locuri, par foarte interesante si se merita sa le vezi.

2. din cite inteleg,ati fost fascinati de ceea ce ati vazut si simtit pe pielea voastra…aveti dreptate,nu cred ca exista o natie mai amabila si mai prietenoasa decit turcii,daca ar putea ti-ar da si luna de pe cer.si eu am fost in turcia,tot la kusadasi,dar la vile,a fost cea mai frumoasa vacanta pe care am avut-o si m-as intoarce oricind.recomand tuturor sa mearga acolo,au ce vedea si vor ramine cu amintiri de neuitat.si ar fi in beneficiul lor,daca grecii ar renunta la litigiul teritorial(nu stiu daca ai auzit,dar grecii solicita de ani de zile toata coasta de vest a turciei pe motiv ca mare parte a istoriei lor s-a petrecut pe acele meleaguri)si i-ar lasa sa faca ce stiu ei cel mai bine:negot si turism de cea mai buna calitate.