problema iris

nu stiu daca v-am mai spus..dar  de luni pana joi am fost in iasi la fostul meu prieten..ca avem niste treburi de rezolvat pe acolo..dupa ce am umblat prin tot orasul ca sa-mi rezov problemele am luat si o raceala naspa tare.dar nu asta e ideea..

cred ca luni sau marti stand acasa si pregatindu-ne sa vedem un film…apare pe ym un tip..de obicei am tendinta de a da ignore tuturor celor pe care pe care nu ii stiu dar il chema crsti si am cateva cunostinte cu numele asta am zis ca si-a schimbat vreo’unul id-ul.

imi zice salut..ii zic bau..imi zice ca are id-ul meu de pe nu stiu ce site id-ul .ro??? eu nu am auzit de asa ceva niciodata asa ca ii spun ca nu am cont acolo….imi zica ca nu conteza daca am sau nu cont..ca e un site care are id-uri…ba nu mai stiu ce….fostul meu baiat imi spune sa il las in pace ca abereaza si sa punem filmul , dar eu zic sa vad totusi ce e cu el.

 

tipul ma ia lojic cu sa ii zic ceva despre mine..si cum sunt satula de treaba asta i-am zis sec..zi tu ..el incepe sa zica.. ca maine e ziua lui, ca asculta rock de nu stiu care si ca mai face nu stiu ce..eu ii zic ca ascult gotic in general dar merge orice rock suna bine..doar ca nu ascult muzica romaneasca.

el imi zice ca goticul romanesc chair suna ok..am zis ok…eu nu ascult mi se apre  ca se cam copie muzica de afara..mi-a spus ..depinde de anul in care s-a infiintat trupa. ca ne copie altii pe noi…ca cica nu stiu ce trupa a copiat cargo si nu stiu ce trupa a copiat iris.in capul meu raspunsul a fost..why? nu aveau ce face?:)))

atunci am zis..ok pt mine trupa iris nu exista..cea ce este adevarat PT MINE trupa iris nu exista.tipul imi spune ca trupa iris e cea mai tare din parcare si daca nu stiu sa nu vb….ca am citit nu stiu ce carte legata de trupa ?..i-am zis ca nu …pt ca nu o citisem…..de ce as citi o carte despre o trupa care nu ma intereseaza?…

imi zice ca trupa iris e mare si  ca a castigat nu stiu ce premii afara si ca daca nu am citit cartea nu am nimic in cap sa citesc mai intai si dupa sa vb..am incercat frumos sa ii explic individului cum ca o carte nu are cum sa faca o trupa sa sune bine..daca cuvintele nu au sens ..si daca muzica e de kkt  cum sa  faca o carte o trupa sa sune bine?…oricum tipul mi-a zis ca pt cei care nu au creiras e asa..ca trupa e mare si tare..i-am spus ca nu vreau sa ma cert cu el pe tema asta, ca respect opinia lui si pe toti fanii iris..doar ca eu nu  fac parte din ei.. dar mi-a zis sa ma apuc sa citesc cartea ca sa vad valoare..i-am spus ca valoare o sa se vada abia peste 100 de ani..si mi-a raspun ca doar pt oligrofeni trebuie sa moara omul ca sa fie valoros….acum pe bune..iris e o valoare????..o valoare e ciprian porumbesc..dar iris?….plus de asta deja artele si estetica sunt in impas…toti recunosc  ca nu mai avem valori si tipul vb despre valori? ce valori nene ce valori?….pune mana pe o carte despre arta moderna si vezi…daca nu stii..eu stiu:D

bun lasam …hai sa va zic varianta mea….cum am incercat sa ii explic si omului care nu a inteles nici o iota din ce vb eu…eu am spus asa..mie si numai mie nu imi place iris…asta nu inseamna ca trupa e naspa nu?..inseama ca eu nu o consider a valoare demna de mentionat….si repet Eu ..mie iris mi se pare naspa..seaca ,banala comuan ok? fara profunzime nici la versuri nici la muzica… nu ma face sa mi se ridice parul din cap cand ascult iris..nici sa am gandesc la o piesa 3 zile si sa zic wow..tare frate..nu imi da nici un sentiment..repet mie..si daca nu imi da cum sa spun ca e fain? pt MINE nu e taica nu e….de ex

Sa nu crezi ce-ti spun acum
Vorbele-mi sunt vant nebun
Sa nu crezi ce-ti spun acum
Chiar de eu iti spun
Vei fii a mea oricum
..rima :acum, nebun, acum ,spun ,oricum….sensul..mai profund mai ca sa rimeze..bine cine vrea sa ii gasesca profunzime filozofica poate dar nu cred ca e cazul..e destul de banal asa , nu vi se pare?

hai sa luam metallica de ex..imi place metallica dar nu ma omor dupa..imi placea mai mult in tinerete..de la revenire nu prea m-au  captivat…si comparam

si

exista vreo diferenta sau nu? intre un concert metallica si unul iris exista vreo diferenata sau nu?….daca raspunsul e nu…asta e….eu zic ca e..

si inca una mare

oricum cat despre faza cu muzica gotica din romania si faptul ca trupele romanesti sunt imitate..nu prea gust treaba asta..de ce?..pt ca muzica gotica a derivat din muzica punk.iata aici si istoricul ca  macar aici sa nu fiu contrazisa..pt ca mi-am dat lurarea de lincenta pe gotic si stiu despre ce vb

1. Goticul
Se dezvolta în perioada medievala, în secolele XI-XII-XIII, urmându-i perioadei romanice. Goticul evolueaza într-o societate de tip catolic în care credinta are un rol important în viata  comunitatii, drept pentru care se construiesc numeroase biserici si catedrale. Fiecare oras tinde sa-si arate maretia: cu cât catedralele sunt mai înalte si mai frumos decorate cu atât orasul este mai prosper.
În aceasta perioada se dezvolta foarte mult artele pastice. În arhitectura se construiesc catedrale înalte, spatioase, care evolueaza pe verticala, pe 3 nivele: arcade, tribune si ferestre. Fatadele sunt decorate la al trei-lea nivel cu rozete.

Se dezvolta foarte mult si sculptura folosita în decorarea catedralelor. Spre deferenta de romanic, în care personajele erau stilizate, abstractizate, create din forme angulare, cu aparenta expresionista, în sculptura gotica se revine la formele naturale, se studiaza vesmintele si  formele anotomice, drapajele cazând în mod natural. Atitudinile sunt mai autentice, fizionomiile au expresii studiate care denota o ampla analiza psihologica.
Tot pentru decorarea bisericilor se folosesc vitraliile. Portiunile de zid se reduc la minim, locul lor fiind luat de fereste largi si înalte, decorate cu vitralii cu scene religioase compuse parca din fragmente de lumina colorata, într-o perfecta armonie cromatica si formala.

Se practica de asemenea si decorarea manuscriselor cu miniaturi.
Goticul este o perioada de înflorire a artelor, o perioada luminoasa, spirituala. În perioada gotica omul capata un alt statut în societate, nu mai este considerat o fiinta inferioara si începe sa creada în superioritatea  sa. Se dezvolta interesul pentru anatomia si psihologia umana.

Specific artei gotice este rafinamentul detaliilor, care se gaseste atât în miniaturi cât si în eleganta tinutelor vestimenatare.
Desi dispretuit în Renastere, goticul este o perioada de avânt a umanitatii. În Renastere sunt redescoperite valorile culturii antice, iar în perioada sa de înflorire culturala si sociala valorile culturii evului mediu întra într-un con de umbra, sunt uitate si dispretuite, fiind considerate întunecate si obscure .

2. Romantismul.
O redescoperire a goticului se produce o data cu dezvoltarea artei romantice.
Romantismul renaste valorile culturii gotice asa cum Renasterea sau Neoclasicismul au reînviat aspectele antice preluând elemente ale culturii grecesti si reintegrându-le în propriile creatii.

Revoltându-se împotriva academismului neoclasic, romanticii încearca sa evadeze din realul obiectiv. Aceasta evadare se poate  produce în mai multe feluri  :
1. În spatiu: romanticii cauta peisaje exotice în tari îndepartate,
2. În timp: redescoperind cultura gotica,
3. În imaginatie: un rol important avându-l aici literatura romantica: Byron, Hugo si Goethe.

Spre diferenta de arta romantica franceza, orientata mai mult spre locatii exotice, dar pastrând contactul cu contemporaneitatea în elementele redate, romantismul german  prefera o aborbare mai mistica a realitatii.

Desi romantismul este o miscare europeana, ea se dezvolta mai ales în Anglia, Germania si Scandinavia.
Pictorii romantici germani prefera peisajele  bântuite, imagini mistice ale ruinelor vechilor catedrale gotice de multe ori abandonate, aflate pe munti înalti, vazute în lumina apusului de soare sau a  rasaritului de luna dar si imagini misterioase ale cimitirelor bântuite sau imagini alegorice încarcate de simboluri.

Se folosesc  multe simboluri, atât în arta plastica cât si în literatura. Continutul nu se citeste de la prima vedere, el trebuie  cautat si descoperit cu ajutorul unor chei simbolice care apar în imagine sau text.

Aspectele întunecate devin atragatoare, noaptea este divinizata prin tot ce ascunde. Elementele misterioase care apar în lucrarile romantice sunt de cele mai multe ori simboluri: calul alb, cel care duce sufletul pe tarâmul de dincolo, leul, simbol al întunericului si al spiritelor malefice, feciora, simbol al puritatii, ruinele, simbol al trecutului.

Romantismul se dezvolta atât în artele plastice cât si în literatura, creatiile numerosiilor pictori si scriitori ai acestei perioade fiind de o valoare incontestabila: Caspar David Friedrich–“Catedrala”, Dante –“Divina Comedie”, Theodore Gericault –“Pluta Meduzei”, Eugene Delacroix—“Libertatea conducând poporul”, Victor  Hugo –“Notre Damme de Paris”, Goethe  -“Suferintele tânarului Werther”, Walter Scott_”Rob Roy”.
Daca în restul Europei romantismul ramâne o perioada artistica bine delimitata în timp, în Tarile Nordice si Germania el a evoluat în asa fel încât a devenit pt anumite grupuri un mod de viata. Foarte multe aspecte ale romantismului sunt preluate în cultura neo-gotica, atât in ceea ce  priveste viziunea asupra lumii cât si în ceea ce priveste tinuta vestimentara.

2.    Neo-goticul
Neo-goticul  timpuriu s-a dezvoltat între anii 1823 – 1870. O data cu reforma, o traditie veche de câteva secole, aceea a artei gotice, s-a sfârsit în Olanda  unde nu s-a mai construit nici o biserica gotica. În schimb, în Anglia, goticul se dezvolta în continuare fara o delimitare majora între gotic si neo-gotic.

La începutul secolului XIX neo–goticul introdus în Olanda  a fost de inspiratie engleza, favorit de regele William al II-lea, care a studiat în Anglia. Acest neo-gotic este caracterizat print-o folosire pur decorativa a elementelor gotice. La acea vreme arhitectilor le lipsea întelegerea fundamentelor artei gotice si nu faceau decât sa copie elementele acesteia fara a cauta sa le înteleaga. Cu toate acestea, neo-goticul timpuriu este mai imaginativ decât neo-goticul ulterior.

Neo-goticul dureaza pâna în jurul anului 1930, când începe      art-deco. Totusi în arhitectura apar elemente ale neo-goticului pâna în zilele noastre. Cu toate ca neo-goticul proriuzis dispare, elemente fundamenatle ale culturii sale alaturi de elemente ale culturii gotice si romantice sunt preluate în subcutrura gotica a anilor ‘80-‘90 .
În anii 80 hip hop-ul si punk-ul cunosc o înflorire deosebita, devenind cunoscute publicului larg.
În cadrul culturii punk se dezvolta si subcultura gotica. În momentul în care punk-ul ia calea nihilismului si a extremismului goticul se desprinde de acesta si îsi creeaza un drum propriu. Daca la început  goticul capata o forma hedonista, în care accentul se pune pe erotism si religie, în timp, goticul devine mai profound si mai întunecat. Moartea, religia, magia, misticismul, fac parte din cultura gotica. Goticul a aparut ca un stil de viata alternativ, nascut din rebeliune tinereasca, din teama, din frustrare si din pasiunea pt arta si muzica.

Origimile goticului sunt considerate ca fiind în jurul anului 1975, când trupa Bauhaus a lansat cântecul “Bela Lugosi’s dead”. Prima generatie a miscarii gotice s-a dezvoltat în Anglia, la sfârsitul anilor ‘70–‘80. La sfârsitul anilor ‘80-‘90 apare a doua generatie care, fata de prima îsi accepta denumirea de “gotica”. În aceasta perioada miscarile gotice din SUA cresc semnificativ si goticul devine cunoscut ca o subcultura. Spre sfârsitul anilor ‘90 apare a treia generatie de gotici. Acesta generatie reprezinta o explozie în numarul persoanelor care se considera gotici, iar spre diferenta de primele doua generatii, care erau underground, generatia noua este mai deschisa, mai expusa si mai comerciala. Din punct de vedere istoric o înclinare catre întuneric este specifica sfârsitului de secol, iar aceasta înclinare a fost cu atât mai promuntata în jurul anilor 2000 datorita încheierii unui mileniu.

deci in principiu toata muzica rock ..goticul si toate sunt aduse in romania.. din afara …deci imitate lojic.adica  nu am creat noi  romanii , muzica gotica..si trupele romanesti au ascultat trupe din afara care cantau gotic..s-au inspirat si au creeat ceva original sau mai putin..pricepi tinere?.pt ca in romanai tara de origine latina nu le prea venea la astea sa aiba depresii..romanii sunt mai focosi asa… goticul este specific tarilor nordice , germanie…si este acaprata ca subcultura de toate tarile din lume care raspund  principiilor gotice.

nu vreau sa spun acum ca noi nu putem avea valori in muzica rock, gotik, punk..si etc..ba deloc..putem avea..dar nu avem:d….parerea mea si doar a mea..asta nu inseamca ca toate trupele din romania canta naspa…nu? sunt cateva care suna bine…unii zic ca aia e iris..altii zic ca nu..

traim intr-o tara libera nu? atunci fiecarae om are dreptul la opinie?..atunci de ce imi sar unii in cap ca nu ii place irsi????mai baiete dar calmeaza-te maica ca ai probleme serioase de a te intelege cu lumea..nu trebuie sa o tii mortis pe a ta…chiar sa stii ca exista oameni carora nu le place iris..capish?..nu trebuie sa le dai in cap la aia….si daca sunt proasta doar pt ca nu imi place iris lasa-ma sa fie asa..prefer …decat sa fiu o desteapta careia ii place:D

stiu ca am aberat cu gratie..ma scuzi sunt racita de mor si nu mai pot..nu gandesc coerent la ora asta..si in starea asta.

Leave a Reply

