manastirea Dervent

marasesti

duminica la ora 7 a fost plecarea..spre Dervent . Iti dai seama ce usor m-am trezit..eu la 6 dimineatza:))))…..dar cu putina vointa am reusit si am plecat pe o vreme naspa cu ploi, vant si frig. Pe la 9-10 ploile s-au oprit si frigul a disparut si frumosul soare si-a facut aparitia.

monunentul marasesti

primul loc vizitat a fost  la monumentul de la Marasesti. Monumentul e fainut ..plin de mormite ale soldatilor .:P…fain luminat si cu o arhitectuar interesanta. Daca sunteti in trecere pe langa el ar fi dragut sa trageti o fuga ..merita vizitat

marasesti

pe drum cum mergeam asa spre Dobrogea a aparut si soarele si caldura mare mare…pe drum o multime de fantani cu cumpana foarte romantice.:P..asa ca ne-am oprit si noi sa facem poze ..ne-am apopiat de o fantana si am vrut sa scoatem apa dar  am observat cu stupoare ca e secata :d..asa ca am plecat iar la  2 metri mai departe erau mii de fantani  cu cumpana si cu apa si cu tot:))

tun

in rest tara arata fff fain..primavara e in tot totul e verde si flori multeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee toti copacii sunt infloriti , ………..super tare

fantana cu cumpana

mergand asa am ajuns la Dunere….pe care trebuia sa o trecem cu bacul desigur…la cativa cm de noi vama cu Bulgaria:d..ne-am gandit noi de 2..3…ori daca sa nu trecem granita dar pana la urma am ramas la planul nostru:)))

dunarea

prima oara cand am fost in Turcia m-am urcat de un bac biton..care sub nici o forma nu arata asa cum arata asta din tara….greu am fost convinsa sa ma urc si tare m-am temut sa nu ne scufundam:))) dar in scurt timp mi-a trecut frica si am admirat bulgaria ..din care se vedeau cateva bloculete.

manastirea dervent

dupa ce am trecut cu bacul si mers cam juma de ora – o ora si am ajuns la manastire, care arata super cochetel si dragut. Acolo ne-am intampinat un calugar simpatic si ne-a cazat repede apoi ne-a lasat in plata noastra sa facem ce vrem:D…

cazarea la manastire a fost 10 ron de persoane pe zi..iti ofereau draguti si masa pe care noi am rata-o :d ca eram cam zapaciti😀

ca sa stai in manastire ai de acceptat cateva regului..cazarea e de 3 zile maxim, nu fumezi nu bei nu faci urat :d…si te imbraci cuvincios si mai trebuie sa partici la slujba. cam atat in rest te lasa sa  faci ce vrei.

Ce are manastirea Dervent ce altele nu au? :D….pai are o icoana facatoare de minuni.

Icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului cu pruncul, a derventfost donată mănăstirii Dervent, în anul 1940, ,,de moştenitorii defunctului I. Chipară”. După cum menţionează inscripţia caligrafiată în alb, în colţul inferior stâng, aparţine cronologic începutului de veac XIX (1820) şi vădeşte influenţe stilistice occidentale, grefate pe varianta iconografică bizantină a Glicophilousiei – ,,Maica Domnului a tandreţei, a iubirii materne” Icoana reprezentând Maica Domnului cu pruncul Iisus era o veche moştenire de familie, transmisă din generaţie în generaţie.
icoana facatoare de minuni
O dată cu cedarea Cadrilaterului Bulgariei (7 septembrie 1940) – ca şi alţi români – această familie va emigra spre ţinuturi care continuau să rămână pământ românesc. În graba plecării – luând strictul necesar – ei aveau să fie opriţi în mod minunat de un glas, pe care l-au reperat clar şi corect abia a treia oară, ce venea dinspre icoană: “Dar pe mine nu mă luaţi”.

Fecioara, purtând hiton albastru ceruleum cu borduri aurii perlate şi maforion cu perle şi galoane, strânge la piept cu ambele mâini trupul pruncului, care-şi întoarce chipul spre privitor, deşi mâinile îi sunt orientate spre gâtul Maicii Sale. Îndepărtările de canoanele iconografice bizantine sunt mai bine vizibile în maniera de tratare a chipului şi veşmintelor Pruncului, care are un hiton albastru verzui drapat cu himation roşu-cinab.

Icoana, îndeosebi fondul acesteia, au trecut printr-o intervenţie de restaurare, atestată şi de inscripţia din data de ,,7 III 1940″, apărută în colţul inferior drept. Icoana se păstrează în partea stângă a pronaosului bisericii mănăstirii Dervent înălţată pe un iconostas ce permite credincioşilor să treacă pe sub icoană cerând de la Maica Domnului ajutor şi mijlocire către Bunul Dumnezeu.

Anual mii de pelerini, îşi pleacă genunchii în faţa chipului zugrăvit într-un stil mai puţin convenţional şi trec de trei ori pe sub picioarele Sfintei Icoane, cerând mijlocire către Domnul Nostru Iisus Hristos, milă, ajutor, iertare de păcate şi sănătate. Maica Domnului radiază bunătate şi dragoste revărsând mângâierea harului Duhului Sfânt către cei ce se roagă cu credinţă şi nădejde.

Cazuri, de multe ori iremediabile din punct vedere medical, sau cei chinuiţi de duhuri necurate si-au găsit vindecarea şi alinarea suferinţelor. Unul din acestea s-a petrecut în anul 1993 cu tânăra Zamşa Maria în vârstă de 16 ani din Braşov. Ea suferea de peste zece ani, timp în care a consultat peste douăzeci de medici care au diagnosticat-o în mod diferit fără nici un remediu concret, boala agravându-se. În postul Sfintei Marii a venit însoţită de mama sa şi după trei zile de participare afectivă şi efectivă la slujbele bisericii s-a petrecut o minune. La sfârşitul Sfintei Liturghii a rămas ca moartă, timp în care mama a citit Paraclisul plângând lângă icoana Macii Domnului. La finalul rugăciunii Maria şi-a revenit şi împreună cu mama ei au dat slavă lui Dumnezeu. După 10 ani de suferinţă, venind la Dervent, viaţa fetei a intrat în normal. La nici o lună după ce s-a petrecut minunea starea Mariei era de nerecunoscut, era o nouă tânără asemenea celor de vârsta ei şi renunţase la medicamentele fără de care odinioară nu ar fi reuşit să trăiască nici o zi. Actualmente a absolvit o facultate cu profit economic şi este directoarea unei firme din Braşov.

Minunile nu se opresc la vindecări. Minunile care urmează sunt acelea că cei ce vin pentru prima dată la mănăstirea Dervent împovăraţi de dureri şi necazuri revin adesea la Icoană, dorind a-i mulţumi lui Dumnezeu şi Maicii Sfinte pentru ajutorul primit.” aceta este istoricul icoanei laut de pe site-ul manastirii

ce mai gasim acolo?..sunt ceel 4 cruci crescute din pamant din care au mai ramas doar 2
sf cruce
Sfânta Cruce nu este pusă de mână omenească ci creşte natural din pământ. La ea se vindecă numai oamenii bolnavi. Aceşti oameni, când se aduc aici, îi aşez în interiorul paraclisului. Se închină Sfintei Cruci, le citesc câteva rugăciuni şi-i ung cu untdelemn din candelele neadormite. După aceea îi las lângă Cruce câteva zile şi nopţi căci dormind, prin vis, majoritatea se tămăduiesc după cum am multe exemple. Iar la Crucea de afară se vindecă numai animalele bolnave. Se aduc şi se priponesc lângă ea şi după o noapte se vindecă”. Aşa povestea, cu câteva zeci de ani in urmă, Protosinghelul Anastasie Negară, unui doritor de adevăr.
Domnul Arheolog Petre Diaconu, cel ce şi-a legat viaţa şi o parte din inima sa de istoria acestor locuri, spune infirmând zvonul că Sfânta Cruce ( din paraclis) ar creşte “nu pot să spun că ea creşte, este aşa de când o ştiu” însă “acolo se fac minuni: nu vindecări în masă, dar am văzut oameni vindecându-se acolo”.
Crucile în jurul cărora, de două mii de ani, se adeveresc lucrările Domnului sunt din piatră masivă şi au mărimi diferite. Cea mare, din paraclisul din stânga al bisericii, despre care se spune că se înalţă singură din pământ, are dimensiunile de 0,92 m/0,50 m. Pe creştetul crucii, până nu demult ardea o candelă din a cărei ulei revărsat peste ea o îmbrăca într-o mantie alunecoasă, plăcută la atingere. Aici, zilnic, oameni în suferinţă spun rugăciuni, sau pur şi simplu, numai se ating de ea, şi mulţi pleacă vindecaţi de boli vechi şi grele.În dreptul altarului, în afara bisericii, se află crucea cu braţele tăiate cu dimensiunea de 0,79m/0,45m. În jurul ei, pungi cu grăunţe pentru animale, care vor fi sfinţite, prin simpla prezenţă lângă cruce.

sf cruce

În decursul anilor, ele au suferit transformări, au fost ciobite, căci în elanul lor, mulţi au vrut să posede fragmente din ele. Din acest motiv, în prezent crucea din paraclis, cea mare, este acoperită cu un acoperământ de tablă nichelată frumos ornamentată şi încadrată de două candele.

izvorul tamaduirii

Aceste cruci de la Dervent, în jurul cărora atâţi şi atâţi nevolnici şi-au găsit sănătatea reprezintă un dar dumnezeiesc căci ea a existat din începuturi. În rai, pomul vieţii reprezintă crucea de mai târziu. Evreii, după ieşirea din Egipt, din porunca lui Dumnezeu, şi-au însemnat pragurile caselor cu sânge, tot în semnul crucii. Moise a despărţit marea făcând tot semnul crucii. Evreii biruiau pe amaleciţi când acelaşi Moise se ruga cu mâinile în sus, tot în formă de cruce. Şi tot crucea, în a doua venire a Fiului Omului, se va arăta, mai întâi, pe cer. Până şi elinii dinainte de Hristos, credeau în semnul Crucii, necunoscându-i însă însemnătatea. Când îşi zideau casele săpau pe temelia lor o inscripţie hieroglifică în forma crucii, ca să aibă o durată mai mare şi să fie ferită de rele. Puterea lui Dumnezeu este cuvântul Crucii, biruinţă asupra morţii şi mântuirea neamului omenesc.

Din toate acestea înţelegem că semnul pe care s-a răstignit Iisus s-a sfinţit şi e un mare dar pentru cei ce i se vor închina. Orice cruce are sfinţenie asemenea Crucii pe care a fost răstignit Mântuitorul, cu atât mai mult crucile care sunt la mormintele sfinţilor aşa cum sunt cele de la Dervent. Iată de ce au ele o atât de mare putere de tămăduire.

dervent

Despre sfinţii martirizaţi aici s-a vorbit într-un capitol anterior, iar acum vom aborda realitatea vindecărilor care s-au petrecut şi se petrec aici. Dacă ne gândim că până în 1959 când călugării au fost daţi afară din mănăstire iar lăcaşul a fost transformat în I.A.S., în paraclisul şi cafasul bisericii puteau fi văzute mulţimea cârjelor şi a bastoanelor abandonate de cei vindecaţi la Sfânta Cruce, ne vom putea face o idee vagă despre sfinţenia şi puterea pe care aceste sfinte relicve o au, cât şi despre ceea ce au lăsat ele în conştiinţa oamenilor de aici. Am lăsat în urmă acest aspect – deloc de neglijat – întrucât era necesar a arăta mai întâi importanţa lor pentru istoria creştinismului şi apoi puterea pe care o au.

Riscul de a nu fi crezute faptele minunate petrecute aici, au determinat călugării mănăstirii în timpul stareţului Negară să ceară oamenilor vindecaţi să depună mărturie scrisă despre cele întâmplate. Această evidenţă ţinută la mănăstire ani de zile, a fost probabil distrusă de comunişti, ea fiind iniţial (când se păstra) o altă mărturie credibilă a tămăduirilor ce aveau loc aici. Zeci de ani nu s-a mai ştiut nimic despre aceste documente. Totuşi, o mică parte din certificate se mai găsesc astăzi în mănăstire, unele din ele fiind chiar autentificate de autorităţi. Dar nu aspectul cantitativ este vizat, ci fenomenul ca atare. Iată cum sună una din declaraţiile bolnavilor care, venind aici, s-au vindecat:

vitraliu

Certificat
“Noi, Anghel M. Andrei Primarul Comunei Lipniţa din plasa Silistra, jud. Durostor, conform Cererii înregistrate la No 396 / 1931 Certificăm
Că Doamna Alexandrina Hristu Păruş din această comună, miercuri seara spre joi săptămâna trecută pe la aprinsul lămpilor s-a pomenit cu piciorul drept înţepenit neputându-l mişca sau a-l pune pe pământ. Având credinţă, a plecat cu soţul său cu căruţa spre Cruce – schitul Dervent. Văzând că-i vine bine a urmat la rugăciune de trei ori. Toate îngrijirile, rugăciunile şi sfaturile le-a primit de la superiorul schitului – Ieromonahul Anastasie Negară.
Mai certificăm că femeia mai sus arătată, astăzi s-a prezentat singură venind pe picioarele sale sănătoasă în faţa noastră pentru eliberarea acestui certificat şi lăudând pe Domnul.
Drept care i-am eliberat prezentul certificat.”

Alte mărturii despre minunile care s-au petrecut în acest loc sfânt sunt prezentate în broşura “Crucea făcătoare de minuni”, apărută în anul 1930:

“Copilul domnului Tudor Hristu Miula din comuna Frăsan, jud. Durostor, s-a vindecat de epilepsie după câteva rugăciuni lângă Sfânta Cruce. Ca recunoştinţă către Dumnezeu, tatăl copilului a dăruit schitului o cruce scumpă”. (Declaraţia omului şi a stareţului – 1930).

“Dl Marin Tudor Vasile din satul Alexandria, comuna Hardalia, jud. Caliacra, avea un copil bântuit de epilepsie. A cheltuit cu el o avere întreagă pe la toţi doctorii şi vrăjitorii şi tot nimic n-a reuşit, din contră, mai rău i se agrava boala. Auzind de Sfânta Cruce se duce acolo şi după câteva zile şi nopţi petrecute în rugăciuni, fiul său scapă de epilepsie. Ca mulţumire lui Dumnezeu, dăruieşte schitului un evhologiu şi un liturghier legate scump, în amintirea acestei vindecări” (Declaraţia omului şi a stareţului).

“O femeie şchioapă s-a rezemat cu spatele de Cruce şi pe la miezul nopţii, în vis, i s-a arătat un călugăr care o ceartă că necinsteşte acest loc şi o putere nevăzută o aruncă peste Cruce, tocmai în tinda paraclisului în văzul tuturor bolnavilor de acolo”. (Declaraţia stareţului).

“Un oarecare călugăr, de departe, teolog mândru, venise şi el ca să vadă ce cruce o fi de se aude atâta zvon. Când s-a apropiat, s-a îndoit zicând: “Cum poate o bucată de piatră să facă astfel de minuni?” Cugetând aşa, un puternic cutremur a început pe acel loc şi n-a încetat până când monahul n-a plecat de acolo”. (Declaraţia stareţului).

La Sfânta Cruce de la Dervent şi-au aflat vindecarea nu doar credincioşi români, ci chiar turci, bulgari şi greci, aşa cum se vede şi din următoarele cazuri ” pe care nu le mai scriu dar el gasiti aici http://www.dervent.ro/dervent.php?cID=cat-dervent-daruri&rID=10&rType=ART&rOP=more

sunt  si candele neadormite…2 la nr.. si 3 racle,  in 2 sunt moaste de martiri..in una sunt niste bucati de moaste, acoperamantul Maicii Domnului de la mormantul ei din Gradina Ghetsimani si bucata din piatra de la muntele Golgota.racle de sfinti

candelele neadormite
mai gasim acolo la cativa metrii de biserica Izvorul Tamaduirii care cica a fost facut de Sf Andrei cand a venit sa boteze oamenii din acea zona..si neavand apa a dat toiagul in pamant si a facut izvorul acesta.

izvorul tanaduirii

acolo se afla 2 izvoare unul..care e cel vechi si acesta nou din 2003 care a fost constrit nou  si e mai modern
izvorul tamaduirii vechi
apoi la catva km de manastire este pestera Sf Andrei. foarte faina si asta din pacate din poze nu se poate observa mare lucrupestera sf andrei peretii pesterii sunt plini de icoane si matanii lasate de credintiosi si ard acolo multeee candele…e  fainut:d
manastirea sf andrei
a doua zi am luat-o din loc spre casa…ne-am oprit sa papam la Braila dar am fost total dezamangita de serivire…tipii aia erau ocupati cu o partida de carti asa ca nu prea bagau clientii in seama..ma rog..am trecut si peste asta.
pestera sf andrei
in jur de 12 am ajuns si eu acasa..unde cu stupoare am vazut ca nu mai am caracter in wow….asta probabil pt ca sa resetat serverul ..asa ca toata munca mea de 2 saptamani a disparut…..simplu nu?
izvorul tamaduirii
oricum acum se pare ca trebuie sa o iau de la capat ..sau sa caut un server pe care e instant 80:D ca m-am cam plictisit sa tot imi cresc caracterul.
bisericuta
acum ma pregatesc sa plec in Sv…sa-mi fac cumparaturile pt Paste..asa cu o zi inainte:)))..las si eu totul pe ultimul momentdervent
dervent

3 thoughts on “manastirea Dervent

1. te rog frumos, poti sa imi spui si mie mai multe despre cazare acolo la Dervent.

A trebuit sa faceti rezervare cu mult timp inainte? Ca eu tot sun si nu imi raspunde nimeni la numarul de contact de pe site.

Cum sunt camerele…ma intereseaza baia unde se afla

😀

Si daca ofera toate mesele sau numai micul dejun?

Nu iti adresez aceste intrebari din capriciu ci pur si simplu deoarece am niste probleme de sanatate si depind de anumite conditii…