Grecia

ziua 1 – Drumuri – vama – drumuri

Ne-am trezit dis de dimineata…nu de alta dar paraseam tara azi cu destinaia Halkidiki, Grecia.Am sarit vesela in masina si am taiat zarile spre Piatra-Neamt, unde ne-am imnultit si am plecat spre garnita. Si am mers si am mers si am mers, pana in Girgiu unde trebuia sa trecem vama.

Cu Gps, fara Gps am reusit sa nimerim vama destul de greu, ca ne-am cam incurcat pe niste stradute…. asa ca prin miez de noapte am trecut si noi la bulgari.

Ne-am cazat frumusel intr-un orasel numir Russe … f simpatic….cu parcuri frumoas si cu fantani arteziene luminate frumos.Ne-am cazat la o pensiune numita The Englis Guest House..pe care o recomand. Camerele sunt dragute….. ai si mic dejun inclus ..si yamy papa bun…..iti da nenea bucataria si poti sa papi ce bunatati vrei tu de pe acolo.

am dormit tun nu de alta dar trezirea era la 4ūüėÄ

Ziua 2 – Grecia – Fourka

la 4 dimineata eu eram in bucatarie infulecand de zor din bucate alese…si sorbind cu spor un ceai de capsuni. Apoi tusti in masina si plecat spre Grecia…cu putin noroc am fi ajuns pe¬†la 6-7 si am avea timp si de o balaceala.

Bulgaria e clar una din taraile mele preferate..peisaje superbe ..autostarzi superbe :))…..am mers intins..am trecut vama usor si am ajuns in mandra Grecie.

duap cam 12 ore de drum am ajuns in fourka unde eram cazati la o pensiune. Din pacate am gasit-o cam greu asa ce ne-am invartit ca nebunii  pe acolo pierzand ceav timp pretios.Dar pana la urma am nimerit, ne-am cazat si am luat-o spre la pas sa vedem minunatiile statiunii.

Plaja era cam la 10 minute¬† de mers pe jos dar am preferat sa mergem cu masima ..deci am ajuns repede si tusti in apa. Din pacate era cam tarziu..si un pic rece asa ca nu ne-am mai balacit..am intrat doar cu picioarele in apa …atat cat sa ne dam seama ca sunt pietre..destul de mari pe tot fundul marii….faza naspa.

Cum baie nu am putut face am plecat sa cautam alte plaje cu nisip ami fin..si sa vizitam statiunea..dupa ce ne-am invartit bine am pleact in¬†Kalitea sa cautam excursii pt munteel Atos…fiind tarziu nu am gasit nik deschis…asa¬†ca ne-am intors acasa franti si am dormit bine bineeeee…

 

Ziua 3 –¬† Kaliteea, Afitos

Ne-am trezit dimineata si am plecat spre bratul Sidonia, de unde trebuai sa luam croiaziera pt muntele Athos..din pacate noi am ajuns pe al 10 si croiziera pleaca la 9:30 deci a ramas pe a 2-a zi.

Ne-am laut binelete si am pleacat spre balaceala. Am gasit o plaja pustie cu multtttttttt pesti, cu apa f¬† limpede si calda, si cu un peisaj salbatic..unde ne-am balacit bine bine. Plaje si mare ca in Grecia nu am vazut nicaieri..e superba..fara valuri apa f sarata deci plutesti chiar daca nu stii sa inoti f bine….apa ¬†limpede vezi pestisori, melci si alte oratanii….mai ca ma apuca plansul.

dupa ce ne-am balacit am stat un pic la plaja si am luat-o spre Kasandra…unde am vizitat turnul sf Pavel….apoi am pleact¬†la Afitos.

Afitos este un orasel f frumos unde vezi de toate prin copaci..ei nu chiar de toate..ma refer aici la banane..portocale..rodii…lamai…f frumos..merita vizitat.

Seara ne-am intors acasa si am mai mers al balacit si la noi in fourka.si ne-am balacit bine pana¬†la apusul soarelui…apoi ne-am retras..am papat bine si am dormit.

ziua 4 – muntele Athos

Am luat croaziera de al 9:30 si am plecat mandri spre muntele Athos. Cum femeile nu au voie sa merga pe munte l-am vazut din mare..cam de al 500 de metri distanta..dar s-a vazut bine.

Am plecat pe un vaporas dragut ce aducea a o corabie de pirati si am mers si am mers multttt pe mare pana am ajuns¬†la munte. Am vazut pescarusi zburand¬† aproape de vas. …si delfini veseli…am vazut manastirile de pe munte apoi ne-au lasat 2 ore intr-un orasel sa facem cumparturi.

si am facut ..si am si papat o salata greceasca yamy yamy.

apoi ne-am intors pe vas unde am avut parte de un spectacol cu muzica si dansuri grecesti…..si unde fie¬†ca am vrut ..fie ca nu a trebuit sa dansam si noi….si dea ..cime ma cunsote stie¬†ca eu uras sa dansez….dar am dansat totusi….pana¬†la urma a fost fff dragut.

la 5 ne-am intors la tarm..si am plecat sa afcem baie im mare….si ne-am balacit si ne-am balacit si apoi am facut si un castel de nisipi in apusul soarelui.

franti de oboseala dupa o zi atat de lunga am ajuns acasa ..maine o laum de la capat..vizitem Meteora.

Ziu a 5-a  -Meteora

la 6 dimineata asteptam autocarul.¬† Ne-am suit veseli si am luato spre Meteore….Am mers mult caci Meteora era cam ala 400 km de fourka..am vazut muntele Olimp din autocar si o cetate medievaal ff frumoasa..apoi am oprit¬†la un atelier unde se faceau icoane bizantine..de fapt la cel mai mare atelier de icoane bizatine din Grecia…..

dupa am urcat spre Meteore.

aici sus erau 26 de manastiri dar azi mai sunt daor 6..si noi am vizitat 2. Daca ajungetio in Grecia treceti neaparat pepe la Meteora..e superb si e patrimoniu Unesco unic in lume deci se merita.

am vizitat 2 manastiri suberbe…picatate in sec al-16 doar cu culori naturale…pastrate in prezent cu pictura originala…fara nici o restaurare..si arata perfect.

dupa ce am vizitat Meteorele am mers la biserica sf Parascheva ..unde era un izvor cu apa sfintita care cica e buna pt boli de piele si pt oki…bisericuta f frumusica..si un peisj fain in jur.

pe la 8 am ajuns in Kalitea de unde am facut cumparatri..apoi home si nanic.

ziau 6 – Tesalonik

din de dimineat am plecat la balacit…de data asta am incercat plaja din Kalitea…o plaja superba cu nispi fin..o mare albastra si limpede unde¬†te muscau pestii de picioare….si cand spun te muscau nu glumesc caci¬†te muscau bine..auuuuuu.

dupa o balaceala buna am pleact sa vedem pestera Petralona.¬†O pestera superba, plina de stalactite si stalagmite..unde s-a descoperit si un craniu ¬†vechii de mii de ani…si pe¬†care ti-o recomd sa o vezi..e superba. din pacate nu am putut face poze acolo.

dupa pestera am vizitat muzeul..unde dea..am putut face poze.

apoi am luat-o spre Tesalonik…ne-am oprit la cumparaturi in cel mai mare Mall din Grecia…apoi am plecat sper biserica sf Dumitru.

apoi am fost la bizerica sf Sofia care e o replica perfecta a bisericii sf Sofia din Istambul.

am mai vizitat cateva biserici din jur caci Grecia e plina de biserci care sunt f frumoase apoi am plecat spre port.

am vazut portul si am luat-o spre turnul alb, simbolul orasului Tesalonik..

spre seara ne-am intors acasa…maine plecarea.

ziau 7 –¬†plecare

am facut o ultima si trista baie in marea albastra din  Kalitea si am luat-o usor spre Bulgaria..noaptea pe al 10 am ajuns in Ruse la acelasi holet si am dormit neintorsi caci eram franti.

ziua 8 – Romanica

am lasat in urma si frumoasa Bulgarie..si ne-am intors in oribila Romanie..dar dea asta e…..am o depresie….clar

Leave a Reply

