♥ Kiev

Prima zi- drum ..lung drum

Pe la  4 dimineata am facut okii…imbracat repejor..mancat repojor ..si tusti in masinuta…am adunat lumea de pe unde era…..am umplut masina bine bine si am taiat-o sper Kiev ..repede repede…..caci drumul e lungggg….

La vama am trecut destul de repede fara probleme….am ajuns in Ucraina..am trecut o fuga mica prin frumosul Cernauti…pe care m-am bucurat sa il revad desi asa ..un pic in fuga…am facut cateva popasuri ..am mancat ..ne-am bucurat de verdeata primaverii… am mers  mult si uite asa undeva pe la amiaza am ajuns in Kiev.

Cum am ajuns in Kiev a trebuit sa ajungem la hostel…si l-am cautat si l-am cautat .. si dupa multe invarteli l-am gasit….statea acolo mandru in fata noastra si ne astepta…sau nu? :D….ei bine..nu ne prea astepta pt ca rezervarea a ajuns la ei cam tarziu asa ca toate camerele erau pline….deci am fost trimisi  la alt hostel.

Si uite asa istoria se repeta ..l-am cauta..l-am cautat si dupa o ora de umblat aiurea l-am gasit …din pacate nu am fost multumiti de conditiile de acolo… asa ca ne-am intors la prima locatie unde am fost nevoiti sa dormim si cu altii in camera… o noapte….dar era mai bine si asa decat sa dormim in masina..sau nu? :D…

deci in prima noapte am dormit mai din parti …dar bine ca a trecut noaptea…

Ziua 2…plimbarici prin Kiev, Catedrala sf Sofia, Catedrala sf  Mihail, Piata independentei, Casa cu himere, Palatul presidential, Poarta de aur, Universitatea, Opera.

La  8 eram in picioare….cum eram destul de presati de timp am plecat sa  vizitam tot ce putem prin frumosul Kiev….prima oprire a fost la Catedrala Sf Sofia….care arata extraordinar….de fapt  tot Kievul arata wow.

Am vizitat biserica , gradina, si turnul de unde se vedea Kiev’ul de la inaltime..si ce poate fi mai frumos de atat?…aici era cu intrare,  63 de grivne… a fost intrarea dar s-a meritat…

Paralel cu Catedrala Sf Ssofia si in fata ei sa inalta impunatoare Catedrala Sf Mihail..…asa ca am plecat sa ne distam si prin ea….aici nu se plateste intrare,  se plateste doar daca vrei sa vizitezi turnul…biserica e superba…toate sunt….din pacate pe blog aici,  nu pot pune poze…asa ca am sa le incarc pe alt site si le vedeti acolo…link-ul e mai jos😀

http://wowjoserver.wordpress.com

In curtea bisericii este o fantana …in care sunt  un fel de  robinete din metal ..aici oamenii isi pun o dorinta si lipesc cu degetul un ban de aceste robinete….daca banul ramana lipit inseamna ca se implineste dorinta…si surprinzatorii…uni banii ramaneau  lipiti😀

Dupa ce am terminat cu bisericutele am plecat sa vizitam Piata Independentii..in mijlocul pietii este o statuie mare mare…..si in fata ei este o fantana  cu un grup statuar unde ai voie sa te balacesti cat doresti….si cum era groaznic de cald ne-a prins numai bine o balaceala mica.

Piata este f  larga si aerisita…cu cladiri frumoasa pe langa ea…si cu un ceas frumos plin de flori …sper ca l-ai depistat in poze😛

Pe o caldura infernala..arsi de soare  si rupti de oboseala am plecat sa cautam Casa cu himere….Aceasta casa se afla langa Palatul Presidential..si ambele merita vazute…. ne-am plimbat si pe acolo cat ne-am plimbat ..am facut poze ..pacat ca nu se poate vizita casa si in interior..apoi am plecat la plimbare pe un bulevard …a carui nume imi scapa acum..cel mai populat  din Kiev….sau cel mult din partea veche a orasului..ca in cea noua nici nu am reusit sa ajungem😛

Aici se gaseste si poarta de aur..unul din simbolurile orasului….am vizitat si asta apoi am luat masa la o terasa unde am papat coltunasi cu cartofi si ciuperci, cu smantana ..o papa delicioasa..yamyy..bun bun.

Dupa,  tusti acasa…de unde am fost mutati in alt hostel..unde aveam o camera doar pt noi si tot confortul..deci a fost fff bine:D

Sper seara am luat-o la pas..ne-am plimbat pe langa Opera si Universitate..si apoi ne-am plimbat de bulevard admirand cladirile si bucurandu-ne de viata de noapte.

Cum la 11 se da stingerea in Kiev..ne-am intors in camera unde am dormit bineee  pana a doua zi.

Ziua 3: Biserica Sf Andrei, Croaziera pe Nipru, Lavra,  Muzeu miniaturilor, Piata Independentei si noaptea.

Trezirea la 7…..ce ora mai e si asta?

Primul popas?..Biserica Sf  Andrei...din pacate era in reconstructie asa ca nu se putea vizita in interior…..in fata bisericii este o piata mare de unde poti cumpara suveniruri..

Dupa ce am terminat cu Sf Andrei am nimerit la biserica Sf  Nicolae..dintr-o greseala,  mai mult dar o gresela binevenita..pt ca arata superb :D…Aici ne-am intalnit cu niste basarabeni care ne-au ajutat sa ajungem la Lavra si sa luam croaziera pe Nipru.

Am ajuns si pe vaporas..si se merita….se vede f frumos Lavra de pe apa si se vede si  hidropark-ul din Kiev…la care ar fi trebuit sa ajungem..dar nu am mai ajuns.😦

Dupa ce ne-am leganat pe valuri am mers la Lavra….care este in patrimoniul UNESCO…..aici cred ca trebuie pe putin 3 zile sa apuci sa vezi tot ce este…si noi am avut  la dispozitie doar cateva ore. Este un complex monarhal sa zic asa…..al 2-lea ca importanta dupa Ieruasalim….Plin de bisericute care mai de care mai frumoase..si parcuri superbe…multa vegetatie….si manastirile din pesteri,  care se pot vizita gratuit.

Cum ies din zona asta un pic mai sus…gasesti o alta biserica cea mai veche din Ucraina…in curtea careia sunt mai multe muzee..unul fiind si muzeul miniaturilor  pe care ti-l recomand….este uimitor ce poti  vedea acolo…..  printre altele un puric cu potcoave de aur…un trandafir a carui tulpina este facut dintr-un fir de par sectionat in 2,  pe lungime si slefuit pana devine transparent, o tabla de sah aflata pe varful unui bold..si multe altele….si daca nu ai de gand sa vizitzi  Kiev-ul pt arhitectura lui care este superba…. macar pt acest muzeu..se merita.

Cum se lasa noaptea de acum am ajuns acasa…apoi am taiat-o un pic pe la Bisercia Sf Sofia  si Piata Independentei  sa le admiram noaptea…si ai ce admira, nu gluma😀

Franta de oboseala am dormit neintoarsa pana a doua zi.

ziua 4-Biserica Sf Andrei.. Vama..bt

Pe ultima suta de metri am mai ajuns odata la biserica Sf Andrei pt poze…ne-am mai invartit un pic prin Kiev si am tulit-o spre casa caci drumul urma sa fie lung…si a fost…

Nu am avut noroc….la vama am stat 5 ore si uite asa pe la 4 dimineta am ajuns si eu acasuca…varza😀

Conculzii:

In concluzie va recomand Kiev’ul din tot sufletul..este superb, oamenii sunt f primitori ,  saritori si de treaba…mult mai civilizati ca la noi..nu vezi o hartie pe jos, nu vezi tiganeala..sau golaneala sau din astea….orasul arata superb si sunt o tona de vazut…eu am apucat sa vad f putin din cate ar fi fost de vazut …..si va recomanda sa stati 10 zile ca sa apucati sa vedeti tot :D…

Merita.

Leave a Reply

