Viena

Mi-am dorit asa de mult sa plec in vacanta..si am plecat. M-am intors si acum ce mai ramane sa imi doresc?…o alta vacanta, ..poate?..sau poate…..

Hai sa povestim.

Zi 1- Drum -Budapesta.

Am plecat dis- de- dimineata…e bizar ca aproappe nu imi mai amintesc nimic din aceea dimineata…Drumul a fost lung tocmai pana in Budapesta, unde ne-am cazat la un hotel  dragut doar de o  stea :))..dar cu mic dejun inclus ceea ce era bine…camerele ok..cu multe paturi….dar 1 a fost suficient…..nu sunt chiar asa de mare :)))

Dupa un drum asa de lung meritam si noi sa vizitam ceva, no?…. asa ca am urcat din nou  la castelul Buda, pe care nu am apucat sa il vad si noaptea, data trecuta cand m-am plimbat pe strazile pustii ale Budapestei. Nu am gasit vampiri, varcolaci, fantome si alte oratanii, doar un peisaj superb, o luna rece si mare si fulgerele dese care brazdau cerul..anuntau ele ceva oare?…..totul arata super noaptea…poate si eu….desi nu cred….

Ador Budapesta..am mai zis asta?…Si dupa atata plimbare am sforait neintoarsa pana dimineata….ca merit , nu?

Ziua 2- drum…Viena….Palatul Belvedere

Dupa doar 4 ore de mers am ajuns in  mandra Viena….ne-am cazat in mandru nostru hotel…am luat camerele mandre in primire ( hm deja imi lipsesc),,,am lasat bagajul si am luat-o usor la pas spre castele….

Dupa un drum lung am ajuns la Palatul Belvedere si prima data am vizitat interiorul cu expozitia permanenta de picturi unde am putut vedea operle lui Klimt, Delacroix, Monet, Van Gogh, August Rodin ….si  altii..

Dupa atata arta am plecat la plimbare prin curtile palatului cu gradini frumoase, capacei tunsi nostim…bazine cu apa si fantani..cu cer senins..si cer cu nori…si totusi cat de frumoasa sunt toate…

Spre casa am mai tras cu ochiul la niste cladiri frumoase din zona…..si rupti am ajuns acasa, in camera  tacuta….pregatiti parca pt o noua experienta……care incepe abia maine …

Ziua 3. Palatul Hofburg-  biserica sf Stefan

Din nou am luat-o tacuti la pas , dar de data asta peisajul e schimbat. O ploaie nemiloasa ne -a urmarit toata ziua …turna cu galeata din cer, pe noi….si am fost murati bine.Pe drum ne-am oprit la primaria din Viena, nu pt a ne casatori …doar pt a o vedeam mai de aproape, ca frumoasa tare mai este….am vazut si teatru , si universitatea in care am tras si o raita, asa in dorul studentiei….ca da, mi-e dor..

Prin ploaia deasa am ajuns cu greu la palat…unde am inceput sa vizitam interioarele…prilej cu care ne-am si uscat putin …nu e bine sa fii ud di tat!

In prma parte am vazut sali imense pline cu ceramica..si tacamuri din aur si argint…f faine..si f multe….care iti luau ochii….am fugit repede ca de ochii mai am nevoie..si am trecut la Muzeul Sisi….depresiv si romantic pt mine,,,,asa cum imi place….povesti triste, dar frumoase….. si mai vreauuu!!!..

Dupa ce am terminat cu interiorul..ne-am plimbat un pic prin curte si am plecat spre biserica Sf Sterfan.

Ne-am plimbat in biserica pe toate partile..in interior..in catacombe….si BRRR!!! ce era in catacombe????….sicrie  multe….vasa cu organe expus frumos, oase de oamenii, cranii….un cimitir intreg expus ochilui vizitatorului :D…interesant si sumbru in acelasi timp….

Apoi am urcat in turn….cam 300 de trepte in sus…cam 300 la coborat…dar miscare iti face fundul frumos deci merita :D….a fost greu, dar nu foarte :P…….si uite asa am vazut si Viena de sus….incantatoare fu privelistea!

Am lasat si biserica in urma..ne-am plimbar un pic prin centru Vienei si am plecat spre casa….in drum am gasit o gradina imensa cu trandafiri …si nu am putut sa ii rezitam..am trecut la vizitat….ploaie , umbrele intoarse pe dos si trandafiri…ce poate fi mai frumos?

Seara s-a incheiat cu vin si lichior de ou….aaa!!! si bere….poate si mancare…..cred….

Ziua 4- Palatul Shonbrun

Ploia ne-a mai lasat un pic sa ne si bucuram de Viena…nu f mult….doar asa cat sa nu fie f nesimtita….dar frigul, nu.ne-a lasat…….dar nimic nu ne putea sta in cale…trebuia sa ajungem si la palatul Shonbrun

Drum lung dar frumoas….si am ajuns la palat.

Tot cu interiorul am inceput unde am vizitat camerele imperiale care ne-au incantat privirile….dramatico – romantico -misterioase…ador palatele..vreau si eu unul mic…se poate?…

Sa  mai vorbesc de gardini?….nu ar mai avea sens…superbe,  cred ca e putin spus….am vizitat gradinile printului cu flori frumoase si cu gradina de  portocali si lamai..yamyy..si nu ma papat nici una….promit😦

Apoi am urcat sus pe un deal unde era o “poarta” simpatica foc de unde se vedea f fain palatul in toate maretia lui….bazine cu apa..aleei cu capaci frumosi aranjati in toate partile….+ labirinturile…..4 la numar in care ne-am distrat ca niste copii…puteai sa faci de toate ……am pierdut, sau castigat o zi intreaga acolo

Drumul de intoarcere a parut extrem de lung ..dar am ajuns ….bagaj si nani……plecam?

Ziua 5 -Budapesta  

Gata, vacanta s-a termiant..aproapte..

Am luat-o iar spre Budapesta unde ne-am oprit la baile Szechenyi,…..din pacate era cam frig dar bine ca apa era cald pt ca o zi intrega nu am mai iesit din bazine…am stat la murat ca un castravete….si bine a mai fost….imi era dor de o balaceala…..inca imi este..nimic nu imi e de ajuns……

Vreau inapoi….

Ziua 6 – Drum….acasa….

Dupa o noapte in Budapesa ..dimineata am plecat iar la drum…..lung lung lung…..cu greu am ajuns home…..si sufletul meu l-am lasat undeva in Viena….inca nu sunt aici..deci nu ma cautati…

M-am apucat sa recitesc Mayerling….acum privind toate povestea cu alti ochii……asa ca raman inca departe de realitate..in curtile regale…in palate luxoase,  printre printi si printese….ma voi trezi abia luni…..pana atunci visez frumos…

Leave a Reply

